keskiviikko 19. maaliskuuta 2014

10 asiaa joista itsessäni pidän

Olen jo pidemmän aikaa, ehkä muilta salassa, potenut huonoa itsetuntoa. Olen saavuttanut monia hienoja asioita ja tehnyt töitä niiden eteen ja silti on vaikea toisinaan iloita omasta osaamisesta, elämätilanteesta tai habituksesta. Syitä tähän on monia, yksi varmasti kulttuurillinen lähtökohta (kyllä , tunnen olevani 100% suomalainen vaikka en syntynytkään täällä). Oma kehu haisee ja muilta suitsutusten pyytäminen on noloa. Otankin haasteekseni nähdä paremmin itseäni yksittäisten taitojen tai asioiden kautta. Etsiä keinoja nähdä itseäni paremmassa valossa sen sijaan, että odottaisin sitä palautetta joltain toiselta. Yritän pusertaa tähän niitä asioita mitä itsessäni arvostan.

1. Olen hyvä analysoimaan elämääni ja osaan sanottaa tunteitani.

2. En olekaan niin tyhmä kuin mitä pitkään luulin..

3. Olen toisinaan luova; maalaan, piirrän, neulon, teen käsitöitä.

4. Nauruni on hersyvä ja osaan naurattaa muitakin.

5. Kaikesta huolimatta luotan ihmisiin.

6. Aikuisiällä huomannut omaavani nokkeluutta esim. väittelyissä.

7. Arvostan enemmän rakkautta kuin rikkautta.

8. Olen oppinut pitämään voimakkaasti kihartuvista hiuksistani.

9. Olen herkkä.

10. Minulla on hyvä iho.


Tämä olikin yllättävän vaikeaa! :]


2 kommenttia:

  1. Tuota listaa on helppo jatkaa: olet suloinen, ihana ystävä, miellyttävää seuraa, olet kiinnostunut itsesi kehittämisestä (mitä tulee niin esim. opiskeluun kuin vaikkapa käsitöihinkin), olet aito, helposti lähestyttävä, kultainen, kaunis...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että kehittämishalu näkyy ulos muillekin :) Ja kiitos muutenkin! Osaat kyllä piristää ja kannustaa!

      Poista